پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد یکی از زیباترین پارک های مشهد و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد می باشد که در انتهای خیابان شریعتی قرار دارد. پارک کوهسنگی در دامنه ی دو کوه و مشرف به شهر مشهد قرار گرفته در کنار رشته کوه های جنوبی شهر واقع شده است. بهترین و زیباترین منظره شهر و اطراف آن از فراز کوه در بعدازظهر و عصر مشاهده می شود. در این مکان زیبا و در قله کوه مزار شهدای گمنام نیز وجود دارد که فضای روحانی و معنوی خاصی به این مجموعه بخشیده است.

این پارک مشهد تا سال ۱۳۱۰ هجری شمسی با همان ساختار طبیعی به عنوان منطقه ییلاقی با جاذبه‌های طبیعی از قبیل کوه‌های سهل‌الصعود و باغ‌های سرسبز و آب و هوای معتدل، اقامتگاه سیاحتی بود. دراین زمان با ایجاد بعضی از امکانات سیاحتی ازقبیل استخر و جاری شدن قنات، وسعت و اهمیت یافت و در سال ۱۳۱۸ ش. با احداث ساختمانی دو طبقه توسط آلمانها، و جدول کشی خیابان‌ها و نرده کشی و گلکاری به صورت پارک طبیعی در آمد.

طرحهای توسعه ای برای این بوستان کوهسنگی مشهد در نظر گرفته شده به عنوان مثال طرح هایی نظیر مجموعه‌های از جمله باغ پذیرایی، باغ فرهنگی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ آرامگاه، باغ ورزشی وباغ تفریحی، و در آینده ایجاد دریاچه مصنوعی و جزیره پرندگان در میان آن، احداث باغ موزه طبیعی ، ایجاد رستوران های مختلف بر فراز کوهسنگی و کنار دریاچه، ساخت دو مجموعه شهر بازی تابستانی و سرپوشیده و ایجاد مسیر منو ریل تفریحی در رینگ اطراف کوه ها.

همچنین اولین نور افشانی های شهر مشهد، در پارک کوهسنگی مشهد انجام می گردید.

آدرس پارک کوهسنگی مشهد – بوستان کوهسنگی

مشهد، بزرگراه کلانتری

شهربازی پارک ملت مشهد

از قسمتهای مرکزی تا قسمتهای شرقی پارک ملت مشهد یکی از بهترین شهربازی های ایران قرار گرفته که به نام شهربازی پارک ملت مشهد مشهور است. شهربازی پارک ملت مشهد در سال ۱۳۵۱ ساخته شده و اولین و بهترین شهربازی مشهد به حساب می‌آید. این شهربازی تا به امروز تغییرات بسیار گسترده ای داشته است.

شهربازی پارک ملت مشهد

چرخ و فلک (فانفار) شهر بازی پارک ملت با قطر ۸۰ متر بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه  می‌باشد. این فان فار ۲۵۰ تن وزن دارد و  در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید و قادر است در هر دور خود ۴۵۰ نفر را تا ۸۰ متر بالا ببرد.

سرنشینان این چرخ فلک قادر خواهند بود در این سفر ۸۰ متری، ‏نقاط زیبای مشهد را ببینند . گفتنی است چرخ فلک این شهربازی ‏پارک ملت از شهرهای لندن و توکیو سومین چرخ فلک بزرگ دنیا محسوب می شود و این که شهربازی پارک ملت اولین شهربازی در ایران که عضو اتحادیه جهانی شهربازی‌ های استاندارد قرار دارد .

آدرس شهربازی پارک ملت مشهد

ابتدای بلوار وکیل آباد - جنب میدان آزادی - داخل پارک ملت

شماره تماس

051 360 48679

سم‌زدایی از بدن در روزهای آلوده

ولید آلاینده ها و سموم متعدد یکی از چالش های دنیای صنعتی است، موادی که روزانه انسان و سایر موجودات زنده را مورد هدف قرار داده است. تصفیه سمومی ناشی از آلودگی های صنعتی، هوا و مسمویت با فلزات سنگین مانند سرب، جیوه، کادمیوم و آرسنیک نیازمند شناسایی تازه ترین راههای مقابله دراین زمینه است.

این سموم از کجا وارد بدن ما می شوند؟ با استفاده از چه روش هایی می توان این عناصر مضر را از بدن خارج کرد؟

بطور کلی سموم موجود در بدن به دو گروه عمده تقسیم می شوند. بخش بزرگی از این سموم مثل مواد به جا مانده از سموم گیاهی و آفت کش ها، فلزات سنگین ناشی از آلودگی هوا، انواع دخانیات و آلودگی های صنعتی از خارج وارد بدن انسان می شوند .

دسته ای دوم نظیر سمومی که از تجزیه مواد غذایی و داروها در بدن تولید می شوند، نیز حاصل تجزیه مواد در بدن هستند.

منابع تولید سموم و راه های ورود آن به بدن

ادامه نوشته

ترش کردن معده

درمان ترش کردن با گیاهان

احساس سوزش در قسمت تحتانی قفسه سینه همراه با ترش کردن و احساس تلخی در دهان و گلو را "سوزش سر دل" می‌گویند.به این بیماری، "بازگشت اسید معده به مری" یا "رفلاکس معده" نیز گفته می‌شود.

سوزش سر دل می‌تواند بعد از خوردن یک غذای سنگین یا در هنگام خواب برای مدت چند دقیقه یا چند ساعت احساس شود.

علت این بیماری بسته نشدن دریچه ی بین مری و معده است؛ در نتیجه اسید معده به سمت مری برمی گردد، یعنی همان " ترش کردن غذا" و این اسید، مری را تحریک می کند و سبب درد و سوزش سر دل می‌شود.

ادامه نوشته

افسردگی در کمین غذاهای آماده

 افسردگی بیماری ناتوان‌کننده و شایع در سراسر دنیا است و شامل کاهش قدرت تفکر، کاهش اعتماد به‌نفس و علاقه به فعالیت‌های طبیعی زندگی است. افزایش شیوع افسردگی در کودکان و بزرگسالان در سال‌های اخیر زنگ‌خطری برای جوامع است. حدود ۱۲۱ میلیون نفر در سراسر دنیا دچار این اختلال هستند. داروهای ضد‌افسردگی نیز غالبا تاثیر چندانی نداشته و تنها علائم بیماری را می‌‌پوشانند و با وجود استفاده گسترده از این داروها، هنوز شیوع این بیماری در حال افزایش است.

فست‌فودها و خطر افسردگی

ادامه نوشته

۵ راه برای کنار آمدن با اضطراب

 همه آدمها هر از گاهی دچار احساس اضطراب، نگرانی، فشار و استرس می‌شوند. در این مقاله راه‌هایی برای کنترل این احساسات آورده‌ایم:

۱. متخصص تمدد اعصاب شوید.

همه ما فکر می‌کنیم که می‌دانیم چطور باید خودمان را ریلکس کنیم. اما دراز کشیدن جلو تلویزیون یا کامپیوتر ریلکس کردن واقعی نیست. (برحسب چیزی که تماشا می‌کنید یا کاری که انجام می‌دهید، ممکن است حتی فشار عصبیتان را بیشتر هم بکند.) درمورد الکل، موادمخدر یا دخانیات هم همینطور است. شاید به نظر برسد که اضطراب و استرس را تسکین می‌دهد اما این وضعیت ریلکسی کاذب و موقتی است.

ادامه نوشته

13 خوراکی معجزه‌گر

تحقیقات اخیر نشان داده است که اگر 13 ماده غذایی را در برنامه غذایی خود قرار دهید، شاهد نتایج فوق‌العاده‌ای در وضع سلامت خود خواهید بود.

 همه انسان‌ها می‌خواهند با رعایت رژیم غذایی خوب و صحیح از سلامت کامل برخوردار باشند، رژیم‌های غذایی گوناگونی نیز از سوی متخصصان تغذیه توصیه می‌شود که هر یک به نوبه خود مفید هستند، اما آیا می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی‌، تمام مواد مورد نیاز بدن را تأمین کرد و از سلامت و انرژی کافی برخوردار بود؟ پاسخ این سوال مثبت است. یکی از پزشکانی که در بیمارستان کالیفرنیا مشغول کار است، می‌گوید: بسیاری از بیماران با رعایت یک رژیم غذایی ساده پیشرفت خوبی در جریان درمان از خود نشان دادند.

او ادامه می‌دهد:

ادامه نوشته

۴بیماری‌ رایج پاییز را بشناسید

با شروع فصل پاییز یک سری تغییرات در طبیعت رخ می‌دهد و بدن ما سعی می‌کند با سرمای هوا و کاهش طول مدت روز تطابق پیدا کند؛ این باعث می‌شود تا در این مدت مشکلاتی برای سلامتی ایجاد شود.

 بیماری‌های گوناگونی در فصل پاییز به سراغ افراد می‌آید که ناشی از تغییرات آب و هوایی و همچنین ورود موج جدید از بیماری‌های مخصوص فصل سرماست؛ برای اینکه از این بیماری‌ها دوری کنید و کمتر به آنها مبتلا شوید باید با آنها آشنا شوید:

ادامه نوشته

چرا تپش قلب در خانم‌ها بیشتر است؟

 کمتر کسی هست كه تا به حال تپش قلب را تجربه نکرده باشد. این احساس بیشتر هنگام استرس و اضطراب، قبل از امتحان‌ها و ملاقات‌های مهم و هنگام بی‌خوابی‌های شبانه ایجاد می‌شود و در خانم‌ها هم شايع‌تر است. اما گاهی اوقات این ضربان سریع و کوبنده قلب مدت بیشتری باقی می‌ماند و به اضطراب و نگرانی‌مان می‌افزاید. در این هنگام است که فکر می‌کنیم مبادا به بیماری قلبی مبتلا شده‌‌ باشیم. برای شناسایی تپش‌های خطرناک قلب به سراغ دکتر سینا مشار، بورد جراحی قلب و عروق از دانشگاه هامبورگ آلمان رفتیم.

ادامه نوشته

فهرست غذاهایی که شما را باهوشتر می‌کنند

غذایی که مصرف می کنیم تأثیر مستقیمی روی عملکرد مغز دارد، بنابراین با انتخاب مواد غذایی صحیح می توان قدرت مغز را افزایش داد، حافظه را تقویت کرد و ذهن را جوان نگاه داشت.

یک توصیه به یک رژیم متعادل غذایی معقولترین راه تجویز نکته های غذا خوردن سالم است اما برخی از غذاها تأثیرات قابل توجهی در مغز دارند که می توان آنها را غذای مغز نامگذاری کرد. این غذاها در سلامتی مغز به عنوان عضو مهمی از بدن که در کارکرد تمام اعضا نقش حیاتی دارد بسیار موثر است.

ماهی های چرب

ادامه نوشته